Ystävänpäiväkampanja 1.-14.2.

Ystävänpäiväkampanja 1.-14.2.

Joka kymmenes suomalainen kärsii haitallisesta yksinäisyydestä.

Yksinäisyys on kokemus ulkopuolisuudesta ja erillisyydestä. Kyse on haitallisesta tunteesta, jossa yksilö ei tunne kuuluvansa joukkoon. Yksinäisyydestä kärsivältä henkilöltä voi puuttua elämästä tärkeät ja toivotut sosiaaliset suhteet tai kokemus yhteenkuuluvuudesta ja merkityksellisyydestä.

Yksinäisyyttä voi kokea vaikka ympärillä olisikin ihmisiä. Kyse ei ole määrästä vain siitä tuletko ymmärretyksi, koetko itsesi merkitykselliseksi ja tärkeäksi ihmissuhteissasi. Omantyylisten ihmisten löytäminen voi olla todella vaikeaa. Jos rinnalle ei löydy ystävää, kumppania tai läheistä, joka olisi samalla aaltopituudella kanssasi, voi ihmissuhteet jäädä emotionaalisesti vajaiksi.

Haluamme nostaa esiin tätä tärkeää yhteiskunnallista aihetta osana meidän ystävänpäiväkampanjaa. Toivomme saavamme aikaan ajatuksia, keskustelua ja konkreettisia toimia yksinäisyyttä vastaan. Lahjoitamme 1.-14.2. jokaisesta myydystä tuotteesta 1€ hyväntekeväisyystyöhön HelsinkiMissiolle. Tämän lisäksi lahjoitamme 100% jokaisesta myydystä Valas-tarrasta samaan hyväntekeväisyyspottiin.



HelsinkiMissio on poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton sosiaalialan järjestö. Järjestö vähentää yksinäisyyttä ja lisää hyvinvointia. HelsinkiMissio on toiminut jo 140 vuoden ajan. He tuntevat yksinäisyyden ja tietävät keinot sen voittamiseksi.

Järjestö toimii lähes sadan ammattilaisen ja tuhannen vapaaehtoisen voimin. HelsinkiMissio kohtaa, tukee ja auttaa vuosittain kymmeniä tuhansia ihmisiä. He tarjoavat yksinäisyyttä lievittäviä palveluja valtakunnallisesti sekä mahdollisuuden osallistua vapaaehtoisena kohtaamaan muita.



*Tämä on hyväntekeväisyyskampanja, jonka royaltytuoton lahjoitamme HelsinkiMission työhön yksinäisyyden vähentämiseksi.

Takaisin päiväkirjaan

Kommentoi

Huomaa, että kommentit on hyväksyttävä ennen kuin ne julkaistaan.